2015. június 15., hétfő

FIDELIO: ZOMBOLA PÉTER SIKERE

Zombola Péter, fiatal zeneszerzőnk nyerte a Bartók Béla Nemzetközi Kórusverseny zeneszerzői pályázatát, amelyet a’cappella férfikari művek kategóriájában írtak ki. A kifejezetten e verseny számára komponált művet 2008. július 30-án mutatják be a Bartók Béla XXIII. Nemzetközi Kórusverseny és Folklórfesztivál nyitóhangversenyén a debreceni Kölcsey Központban.

Zombola Péter egyik legfrissebb kompozícióját 7 pályázat közül választotta nyertesnek a verseny művészeti tanácsa (Erdei Péter, Csemiczky Miklós, Szabó Sipos Máté, Tóth Ágnes és Aradi Márta), és rövidesen nemcsak hallani, hanem "olvasni" is lehet azt az Editio Musica Budapest Zeneműkiadó Kft. jóvoltából. Ahogy azt a kórusverseny titkárától, Daróczi Katalintól megtudtam, a verseny számára általában rendelni szokták a műveket, de tavaly második alkalommal írták ki a zeneszerzői pályázatot a 35 év alatti, fiatal zeneszerzőknek. Két éve gyermek- és vegyeskari kategóriában megosztva nyert Nyitrai László és Maróti Emese, idén pedig a’cappella férfikari kategóriában írtak ki pályázatot, mert úgy érezték, ezzel a műfajjal az elmúlt időkben mostohán bántak a zeneszerzők.

A nyertes Zombola Péter lett, aki műve bemutatásán és kiadásán kívül 150 000 Ft pénzjutalomban is részesült. Glória című, négy rövid tételből álló, ABAC formájú darabját szerzője koncertdarabnak szánja. "Ez a mű – eltérően az eddigi darabjaim jó részétől – nem liturgikus célú. A tavalyi évben már írtam egy férfikart (Otche nas) Bubnó Tamásnak és a Szent Efrém Bizánci Férfikarnak, így nem állt tőlem távol egy újabb férfikari mű komponálása. Decemberben született a kompozíció, melyben teljesen másképp akartam hozzányúlni a liturgikus szövegekhez, mint eddig. Bár úgy érzem, jó munkát végeztem, 100 százalékig sosem vagyok elégedett a darabjaimmal, ezért a napokban még ezen a művemen is csiszolni fogok, főleg a notáción.
A Bartók Béla Nemzetközi Kórusverseny vérkeringésébe két éve kapcsolódtam be, amikor egy csehországi együttes rendelt tőlem darabot, amelyet a versenyen be is mutattak. Sok kórusművet írok, általában vegyeskarra. Ilyenkor akár 16-20 szólammal is dolgozok, éppen ezért nagyon kíváncsi voltam, hogy mit tudok kihozni mindössze négy szólamból. Mivel nagyon közel áll hozzám ez a műfaj, külön öröm számomra, hogy kórus kategóriában értem el ezt a sikert."

FIDELIO

eredeti cikk: http://www.fidelio.hu/klasszikus/hirek/zombola_peter_sikere


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Archívum

Photo1

ZOMBOLA PÉTER
honlapja

english