MUZSIKA 2012. JÚNIUS
Április 28-án a CONCERTO BUDAPEST hangversenyével zárult a Müpa Szimfonikus felfedezések című négyestés sorozata: KELLER ANDRÁS karmesteri és BARÁTI KRISTÓF szólistai közreműködésével, két huszadik századi orosz klasszikussal és egy kortárs hazai mű ősbemutatójával. Ez utóbbi darab, Zombola Péter Kamaraszimfóniája indította a koncert programját, amely a még mindig csak huszonéves komponista 2. vonósnégyesének zenekari átirata, s amelynek szerzői ajánlása az első előadásra vállalkozó zenekarnak és vezető karnagyának szól. „Zenei anyaga mind kamarazenei, mind zenekari környezetben érvényesül" - fogalmazott a kísérőfüzet tanúsága szerint Zombola, s kijelentésével nem lehet okunk vitába szállni: jeles mesterségbeli tudással formált, gondosan kimunkált és gusztusos művet hallhattunk Kellerék - fellengző fordulat ide vagy oda - ügyszeretettől áthatott előadásában. Mindössze az tűnt problematikusnak, hogy a zeneszerző által megvallott hatások közül leginkább talán Arvo Pärt befolyását tükröző darab öt tételének messze túlnyomó többsége abban a regiszterben mozgott, amelyet kevéssé szakszerű, ámde kifejező jelzővel elálmosítónak szokás nevezni. S koncertindító számról lévén szó, a tán túlzott szigorral megítélt hangulati-dinamikai egyneműség nem kedvezett az estére való ráhangolódás aktusának.
László Ferenc cikke
eredeti cikk: http://www.muzsikalendarium.hu/muzsika/index.php?area=article&id_article=3479
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése